کمبود استخوان فک در کاشت ایمپلنت دندان های جلو


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



به وبلاگ دندانپزشکی ما خوش امدید

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان تازه های دندان پزشکی و آدرس dentalnews.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار مطالب

:: کل مطالب : 120
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 5
:: باردید دیروز : 0
:: بازدید هفته : 34
:: بازدید ماه : 96
:: بازدید سال : 908
:: بازدید کلی : 3981

RSS

Powered By
loxblog.Com

مختصری از تحولات دندانپزشکی روز در ایران و جهان

کمبود استخوان فک در کاشت ایمپلنت دندان های جلو
دو شنبه 24 تير 1398 ساعت 14:14 | بازدید : 91 | نوشته ‌شده به دست adrina | ( نظرات )

ایمپلنت دندان جلو چیست؟

ایمپلنت دندان های جلو درمان دندانپزشکی زیبایی برای افرادی است که دندان جلو خود را از دست می دهند. از دست دادن دندان جلو می تواند به علت تصادف، به علت مراقبت های نادرست دهان و دندان و یا به علت یک ضربه اتفاق بیافتد. از دست دادن یکی از دندان های جلو ممکن است یک لبخند را خراب کند و روی روابط ما تاثیر می گذارد.

در طی درمان ایمپلنت،

ایمپلنت در طی عمل جراحی در فک و لثه قرار داده می شود. هنگامی که ایمپلنت با لثه شخص ادغام می شود، به عنوان یک ریشه جدید برای تاج، که جایگزین دندانی های جلویی شما می شود، عمل می کند. کلاه (تاج) که تقریبا مثل یک دندان طبیعی است، به ایمپلنت متصل شده و فضای سمت چپ دهان را پر می کند.

پیچیده بودن ایمپلنت دندان جلو

ایمپلنت دندان جلو به گفته دندانپزشکان در سراسر جهان، یک درمان پیچیده است. برای این درمان، استخوان کافی در فک باید وجود داشته باشد. در صورت نبود فضای کافی استخوان می تواند منجر به شکست ایمپلنت دندانی شود. علاوه بر این، نیازهای ثانویه برای درمان زخم می تواند ایمپلنت را در زمان جویدن غذا، صحبت کردن و انجام سایر فعالیت های روزانه بطور محکم نگه دارد و از آن حمایت کند.

در صورت عدم فضای کافی استخوان فک

در صورت نبودن شما فضای کافی برای ایمپلنت، خوشبختانه، یک روش در دسترس وجود دارد، به نام پیوند استخوان یا افزایش استخوان شناخته شده است. تقویت استخوان یک اصطلاح پزشکی است که متشکل از انواع روش هایی است که برای ساختن استخوان به کار می روند تا ایمپلنت های دندانی بتوانند قرار بگیرند. این روشها معمولا شامل پیوند (اضافه کردن) مواد استخوانی یا پوستی به فک می شوند؛ علاوه بر این، دندان های طبیعی و بافت های حمایت کننده در نزدیکی ناحیه کاشت ایمپلنت باید از سلامت کافی برخوردار باشند.

چرا شما نیاز به ایمپلنت دندان جلو دارید؟

ایمپلنت دندان جلو یک جایگزین مصنوعی برای ریشه دندان است. و به صورت مستقیم به استخوان متصل می شود و دندان تاج را در جای خود قرار می دهد، به همان شیوه، ریشه ها از دندان های طبیعی پشتیبانی می کنند. اگر یک دندان را از دست داده اید، ممکن است به یک ایمپلنت دندان جلو نیاز داشته باشید. با این حال، با توجه به نظر دندانپزشکان، این یک راه حل کامل است

 اگر:

  • شما می دانید که دندان شما در حال نابودی است
  • شما یک تاج زده نشده یا آسیب دیده دارید
  • شما یک دندان شکسته یا ترک خورده دارید
  • شما یک دندان پوسیده دارید
  • شما دچار یک حادثه یا یک ضربه شدید شده اید

در مورد هر یک از شرایط پزشکی ذکر شده در بالا، شما مسئول ایمپلنت های دندانی جلویی هستید و باید از نزدیک ترین متخصص ایمپلنت دندان برای راهنمایی بیشتر و درمان استفاده کنید. پس از بررسی اولیه، دندانپزشک شما بهترین زمان و روش درمان را توصیه خواهد کرد.

من یک نامزد برای ایمپلنت دندان هستم؟

صادقانه بگویم، اگر شما دندان جلویی خود را از دست دادید، شما یک نامزد برای ایمپلنت دندان جلو هستید. علیرغم سالم بودن، برخی از بیماری ها وجود دارد که می تواند تاثیری بر اینکه ایمپلنت دندان برای جلوی دندان شما مناسب است یا خیر. به عنوان مثال، بیماری هایی نظیر سرطان، دیابت کنترل نشده، اشعه به فک، الکل، سیگار کشیدن یا بیماری های غیرطبیعی پرتوودنتال می توانند بر روی ایمپلنت دندان جلو تاثیر بگذارند. این بیماری ها مانع از ادغام و متصل شدن ایمپلنت ها به استخوان فک می شود. بنابراین، اگر شما از هر یک از این بیماری ها رنج می برید، بهتر است به جراح دندانپزشک خود در مورد وضعیت پزشکی خود و داروهای که مصرف می کنید اطلاع کامل بدهید.

چگونگی کاربرد ایمپلنت دندان جلو؟

اکثر ما ترس از دست دادن دندان را داریم. از این رو، واضح است که موجی از ترس ممکن است از طریق ستون فقرات عبور کند، هنگامی که دندانپزشک ما؛ یک درمان برای به دست آوردن لبخند از دست رفته به ما پیشنهاد می دهد.  عجیب و غریب و حیرت انگیز، اما ایمپلنت دندان فقط پست تیتانیوم است که توسط جراحی به استخوان فک متصل می شود. و همانطور که همه ما می دانیم تیتانیوم به راحتی با استخوان فک ادغام می شود، و به تدریج با لثه ترکیب می شود تا یک ساختار سفت و سخت تقریبا یکسان با ریشه دندان ایجاد کند. در پایان فرآیند فیوژن، تاج و انتهای آن برای فعال کردن توابع طبیعی جویدن متصل می شوند.

برای درک بهتر، کل روش ایمپلنت دندان جلو به سه مرحله تقسیم می شود.عبارتند:

  • ·       ایمپلنت :

ایمپلنت دندان از تیتانیوم ساخته شده است. در استخوان فک قرار داده می شود.

  • ·       اباتمنت Abutment :

از تیتانیوم، چینی یا طلایی ساخته شده است و به شکل یک دندان طبیعی به تاج متصل می شود. در طی درمان ایمپلنت دندان، به کمک یک پیچ به ایمپلنت وصل می شود. اباتمنت به عنوان یک لینک اتصال بین ایمپلنت و تاج عمل می کند.

ترمیم (تاج) :

 ترمیم (بخشی که به نظر می رسد دندان است) یک تاج است. تاج ساخته شده از پرسلن یا آلیاژ فلزی، که تمام پرسلن یا تمام فلز می باشد. این سیمان بر روی آستانه پیچیده شده است. اگر تاج تا انتهای مهره پیچ خورده باشد، سوراخ پیچ با یک ماده پر کننده رنگ دندان پوشیده می شود تا طبیعی به نظر برسد.

چرا باید ایمپلنت را انتخاب کنم؟

به گفته دندانپزشکان، ایمپلنت دندان بهترین درمان و جایگزین ناحیه بی دندانی است. شما ممکن است گزینه های مختلفی مانند پل های دندانی داشته باشید، اما ایمپلنت ها یک راه حل بلند مدت را تضمین می کنند. ایمپلنت ها در مقایسه با دیگر درمان های زیبایی، مزایای متعددی دارند.

  • ایمپلنت ها طبیعی هستند
  • ایمپلنت ها مانند دندان های طبیعی جلوه می کنند
  • احتمال خطر و عوارض ایمپلنت کم است
  • ایمپلنت عملکرد راحتی دارد
  • بر خلاف پل ها، ایمپلنت می تواند جایگزین چندین دندان بشوند
  • ایمپلنت دندان پایه ای ثابت برای دندان ها هستند



:: برچسب‌ها: ایمپلنت دندان , ایمپلنت دندان اقساطی , ایمپلنت دندان شرق تهران , ایمپلنت دندان نارمک , کلینیک تخصصی ایمپلنت دندان , بهترین مرکز ایمپلنت شرق تهران , ایمپلنت دندان ارزان , ایمپلنت دندان به روش دیجیتال , ایمپلنت دندان به روش جدید , ایمپلنت دندان خوب , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: